fbpx
You are currently viewing ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים

ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים

logo gtm

ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים

ההערכות מדברות על כך שלא פחות מ-40,000 עסקים קטנים ובינוניים נסגרים בכל שנה בישראל. נכון, יש לא מעט עיוותים בחוק שמקדים העדפה לא פרופורציונלית לעסקים גדולים על פני עסקים קטנים בתחומים כמו מכרזים ממשלתיים או אשראי עסקי, אבל גם להתנהלות העסקית של בעל העסק ולידע שלו בסבך הבירוקרטיה יש חלק חשוב בסיכויים של העסק לשרוד ולשמור על רווחיות לאורך זמן.

מה ניתן במסגרות ייעוץ עסקי מקצועי?

בדיקת כדאיות כלכלית

 במסגרת ייעוץ עסקי לעסקים בתחילת דרכם מבצעים בדיקת כדאיות כלכלית מעריכים את גודל השוק הרלוונטי, מהם שולי הרווח הצפויים, מהו גודל ההשקעה הראשונית הנדרשת ופרמטרים נוספים על מנת להעריך מהו החזר ההשקעה הצפוי ולמעשה מהם סיכויי ההישרדות של העסק.

ייעוץ פרקטי בנוגע לפתיחת העסק

ייעוץ פרקטי מאפשר לבעל העסק להבין מה היא הדרך הטובה ביותר לפתוח את העסק בפועל. במסגרת הייעוץ מבצעים מספר החלטות חשובות, למשל:

האם לפתוח עוסק פטור, עוסק מורשה או אולי חברה בע"מ?

האם יהיו שותפים בעסק ומה תהיה חלוקת הרווחים וחלוקת התפקידים ביניהם?

הגדרה של המוצר או השירות אותו אנחנו רוצים למכור

דגשים נוספים כמו למשל הנהלת חשבונות, ניסוח חוזים ופעילויות שוטפות אחרות

בניית תכנית עסקית

בניית תכנית עסקית היא בדרך כלל השלב הבא לאחר בדיקת כדאיות כלכלית. במסגרת התכנית העסקית מציבים יעדים שונים ובונים מפת דרכים על מנת להשיג אותם. תכנית עסקית יכולה גם לעסוק בהרחבה של עסק קיים: לדוגמה, כניסה לשוק חדש, גיוס שותפים או הלוואות בערבות מדינה (שניתנות בפועל על ידי הבנקים).

דוח רווח והחזר ותזרים מזומנים

דוח רווח והפסד אולי נשמע כמו משהו שנוגע רק לרואי חשבון שלנו או לחברות גדולות, אבל האמת היא שכל בעל עסק צריך לדעת מה קורה בעסק שלו בזמן אמת והאם הוא מאוזן או לא מבחינת הוצאות מול הכנסות: אף אחד לא רוצה לקבל טלפון מהבנק שיודיע לו ש-"סגרו לו את השיבר". בעזרת תכנון נכון של תזרים מזומנים אפשר לשלוט בהוצאות גם בזמנים לא יציבים או אם תשלומים כאלו ואחרים מתעכבים (משהו לא מאוד נדיר בארץ). כמו כן, ניתן לבנות תקציב הגיוני בלי לחרוג ממנו ולהקדים תרופה למכה.

תמחור

למרבה הצער, תמחור הוא עניין מורכב יותר מכפי שנראה, ולכן הרבה מאוד בעלי עסקים מתמחרים לפי המגמות בשוק או לפי המצב הארעי של העסק שלהם. יש גם כאלו שמתמחרים גבוה או נמוך יותר מן המתחרים באופן משמעותי על מנת למשוך יותר לקוחות או לחילופין, לפנות ספציפית לקהל יותר אמיד במטרה לבדל את העסק מאחרים ולשווק אותו כעסק "בוטיק".

על מנת שההחלטות האלו יעמדו במבחן המציאות, יש לבחון אותן אל מול דוח הרווח וההפסד השוטף, כמו גם על העלויות : קבועות, משתנות, ישירות ועקיפות.

בחינת אופציות נוספות להעלאת הרווחיות

יש לא מעט דרכים להעלות את הרווחיות של העסק גם לאחר שמבצעים ניתוח מעמיק של הנתונים הקיימים ובונים תכנת עסקית. לדוגמה :

הגדרת תקציב השיווק וערוצי השיווק השונים (אינטרנט, עיתונות, טלפוניה וכו').

משא ומתן מול הספקים על מנת להוריד עלויות

הרחבת הפעילות או מתן זיכיונות באופן הדרגתי

מעבר פיזי לאזור יקר פחות, צמצום עובדים או הוספת עובדים על מנת לעמוד בביקושים

בכל אופן, לא מספיק לבחור ביועץ עסקי שבקיא בחומר, אלא חשוב לוודא גם שיש לו קבלות בשטח ושניהל (או מנהל) מספר עסקים מוצלחים בהם יושמו התחומים שהוא מייעץ לגביהם.

download app