fbpx
You are currently viewing 6 טיפים לניהול נכון של תזרים המזומנים בעסק שלכם

6 טיפים לניהול נכון של תזרים המזומנים בעסק שלכם

logo gtm

6 טיפים לניהול נכון של תזרים המזומנים בעסק שלכם

מרבית בעלי העסקים, אינם יודעים לנהל כראוי את תזרים המזומנים בעסק שלהם. עקב כך, נגרמות טעויות, עליהן הם משלמים בזמן יקר ובכסף רב. על כן, יש לבצע ניהול נכון ומושכל של תזרים המזומנים, על ידי בעל מקצוע מתחום הכספים – זה יכול להיות יועץ פיננסי או כלכלן.

למעשה, תזרים מזומנים הוא תחשיב המספק תמונה רחבה על הנתונים הכלכליים של העסק, הכוללים הכנסות והוצאות או במילים אחרות, הוא מספק מידע מדויק על הסכום הצפוי להיכנס לחשבון העסק ו/או לצאת ממנו. אם התזרים נעשה כפי שצריך, הרי שבעלי העסק יכולים לקבל החלטות ולתכנן את פעילותם בהמשך.

איך תנהלו כמו שצריך את תזרים המזומנים?

  1. תכנון מזומנים חיובי – אם אתם מוכרים מוצר או שירות ללקוחות, חשוב לשים לב, לעקוב ולבקר את כניסת המזומנים לחשבון העסק. תוכלו תמיד לבקש הלוואות לעסקים בכל עת אך עם תכנון מזומנים חיובי לאורך זמן תוכלו לחשב את הצעדים שלכם טוב יותר.
  2. השאירו תמיד מזומנים בחשבון העסק – אל תגיעו למצב בו נשארתם ללא מזומנים. מומלץ להשאיר רזרבות, כך שיהיו לכם לעזר בשעות מצוקה או כאשר העסק נקלע לבעיות וקשיים כלכליים.
  3. חשוב מאוד שיהיו ברשותכם נתונים לגבי תחזית מזומנים לחצי השנה הקרובה. זו, תכלול פירוט על תקבולים ותשלומים ומועד בו הם צפויים להתרחש.
  4. צפו בעיות הקשורות לתזרים שלכם בזמן אמת. אל תהיו שאננים וערכו דוחות על ידי תוכנות ממוחשבות שונות ובדקו האם אפשר לעשות משהו על מנת לשפר את הבעיות הקיימות, כמה שיותר מהר.
  5. דעו את יתרת המזומנים הנוכחית שלכם. כך תוכלו לקבל החלטות עסקיות מושכלות, שרק יתרמו לגדילת העסק והצלחתו.
  6. השתמשו במערכת לניהול חשבונות ועדכנו אותה בנתונים הקשורים לתזרים המזומנים שלכם. כך, יהיו לכם את הנתונים המדוייקים, ברמה יומימית והכי חשוב – עדכנית.

בשורה התחתונה

אל תמעיטו בחשיבותו של ביצוע תהליך תזרים מזומנים לעסק. זה לא משנה אם מדובר על עסק קטן, בינוני או גדול, מומלץ שתהיו כמה שיותר ערוכים ומוכנים לכל מצב שצפוי להיות בעסק. על מנת להיות בטוחים שאתם פועלים נכון, נסו לתכנן כמה שיותר קדימה וברמת פירוט גבוהה במיוחד, שתיתן לכם פרטים מדויקים על ההתנהלות הכלכלית של העסק, כל זאת בשילוב נתונים שאותם תוכלו לשלוף מהמערכות הממוחשבות איתן אתם עובדים ובאמצעות פנייה אל בעל מקצוע עם ניסיון וידע עשיר בתחום הפיננסי.

עשו זאת ותבטיחו לעצמכם שקט נפשי ולעסק שלכם יהיו את הסיכויים הטובים והגבוהים ביותר להצליח ולשגשג.

download app