fbpx
You are currently viewing העברת כספים מחו"ל לישראל בהקשר של מיסים וגילוי רצון

העברת כספים מחו"ל לישראל בהקשר של מיסים וגילוי רצון

logo gtm

העברת כספים מחו"ל לישראל בהקשר של מיסים וגילוי רצון

ישראלים רבים, בין אם חיים בארץ או בחו"ל, מחזיקים כספים בחשבונות בנקים במדינות זרות. מלבד העובדה כי סביר להניח שרוב הכספים חייבים במס, הרי שגם אם הכספים אינם חייבים במס, במידה ואתם צוברים עליהם ריבית או כל רווח אחר – אתם חייבים במס על רווחים אלה. לאורך השנים, ישראלים רבים בחרו שלא לדווח על כספים המוחזקים בחו"ל ולא שילמו את המיסים עליהם, מה שנחשב לעבירה פלילית אחת לפחות (גם על החזקת חשבון בנק במדינה זרה חובה על כל ישראלי לדווח). לשם כל אותם ישראלים שבחרו שלא לדווח על כספים החייבים במס, הוחלט לאפשר גילוי מרצון.

מה זה גילוי מרצון ומהן ההשלכות של גילוי זה?

גילוי מרצון – הוא בעצם דיווח על כספים (הון) שעליהם לא שולמו מיסים, כאשר בעל הכספים מדווח עליהם מרצון, כלומר לא במסגרת חקירה או בדיקה של רשויות המיסים ולפני שאחת מאלו מתבצעת. אומרות הרשויות לבעלי הכספים – אנו מוכנים לסלוח על העלמות מס כאלה ואחרות ואף לא להעמיד את מבצע העבירה לדין פלילי, בתנאי שזה ידווח באופן עצמאי, מלא וכנה על כל הונו וישלם את המס שיקבע לו, כאשר זה נקבע לפי מספר פרמטרים שאותם נפרט בהמשך. כך, יכול כל אדם להימנע מחקירות, מתיק פלילי וכן "להלבין" כספים שחורים שבבעלותו.

מה אומר החוק לגבי כספי ירושות?

כמה דברים בסיסיים לגבי כספי ירושות – דבר ראשון, ככלל, אין חייב היורש במס על כספי ירושה אבל, על רווחים שיש לו מכספי הירושה הוא אכן חייב במס. נאמר שקיבל אדם מסוים ירושה מאדם המתגורר בחו"ל והכסף נמצא בחשבון בחו"ל – הרי מחויב היורש לדווח על חשבון זר וכן על ריבית או רווחים שיש לו על הכספים. במידה והיורש לא דיווח על הכסף לאורך שנים, יכול הוא לבצע גילוי מרצון, לשלם את המס שנקבע לו ואז הוא יהיה חופשי להעביר את הכספים לחשבונו בארץ.

כיצד מדווחים לרשויות המס?

כל אדם שרוצה לבצע גילוי מרצון, מוטב שיעשה זאת באופן מסודר על ידי עורך דינו או משרד רואה החשבון שלו. אלה המתנהלים מול רשויות המס באופן קבוע, מכירים את ההליך לפרטיו וכן מודעים לכל שינוי או עדכון בהליך – כך, תוכלו לבצע את הליך הגילוי מרצון באופן הטוב ביותר, מה שיוביל לכך שתחויבו בדיוק על מה שאתם צריכים לשלם ולא מעבר לכך.

שינויים בהליך ב-2017

תוקף הנוהל לגילוי מרצון הסתיים ב-30 בדצמבר 2016 ובימים אלה ממתינים לנוהל חדש בנושא, כאשר כנראה שיהיו שינויים קלים לנוהל. למשל, בנוהל הישן, הייתה אפשרות להליך מקוצר (הליך מהיר על סכומים נמוכים) או להליך אנונימי, כלומר הליך שבמסגרתו אתם שולחים נציג אל מול הרשויות שדן איתם בתנאי גובה המיסים מבלי לחשוף אתכם ורק לאחר שניתנו התנאים על ידי הרשויות, אתם יכולים להיחשף ולשלם את המיסים כפי שנקבע לכם.

על פי מה נקבע תשלום המס בהליך גילוי מרצון?

במסגרת הליך גילוי מרצון, נקבע גובה המס שעליכם לשלם על כספים שלא הצהרתם עליהם בעבר. גובה המס נקבע לפי חלק או כל הפרמטרים הבאים: מהו מקורם של הכספיםוהאם ניתן לבצע העברה של אותם כספים? מי המוריש (תושב ישראל או לא)? כמה זמן הוחזק הכסף ללא דיווח? מהו סכום הכספים המוחזקים בחו"ל? האם היורש סיפק הצהרות הון לא נכונות? מהם המסמכים שמעידים על מקור הכסף? מהו סוג היחסים בין המוריש ליורש? ועוד.

download app