fbpx
You are currently viewing הדרך הנכונה לבצע שיתופי פעולה עסקיים עם חברות מחו"ל

הדרך הנכונה לבצע שיתופי פעולה עסקיים עם חברות מחו"ל

logo gtm

הדרך הנכונה לבצע שיתופי פעולה עסקיים עם חברות מחו"ל

העברת כספים בטוחה היא תנאי לשיתופי פעולה עסקיים עם חברות בחו"ל. בעידן המודרני מתבצע מסחר בכפר גלובאלי גדול, רחב ונגיש, אך עסקים שלא מסוגלים להעביר כספים בצורה מאובטחת בין אחד לשני ייאלצו להישאר מאחור. מצד שני, החדשות הטובות הן שכיום ניתן לבצע שיתופי פעולה עסקיים עם חברות מחו"ל ואפילו לא לדאוג לנושא של העברת כספים.

העברת כספים בצורה בטוחה מתחילה בייעוץ פיננסי לעסקי. ייעוץ פיננסי מן הסוג הזה מאפשר לבחון כל מקרה לגופו, לבדוק את הנסיבות שבהן כדאי או לא מומלץ לבצע העברת כספים ולקבוע יעדים ברורים. הייעוץ הפיננסי גם ניתן מטבע הדברים על ידי אדם מוסמך ואובייקטיבי, מה שמאפשר לחברות ולבעלי עסקים לקבל פרספקטיבה חיצונית שחיונית להתנהלות שלהם בטווח הקצר והארוך.

כיצד ייעוץ פיננסי יכול לסייע להצלחת העסק ולתהליך הייבוא והייצוא?

המקום שבו ניתן לראות בצורה הבולטת ביותר את החשיבות של ייעוץ פיננסי לעסקים הוא תחום הייבוא והייצוא. נכון להיום, ייבוא וייצוא מתבצעים על בסיס העברת כספים לחו"ל ברמה כמעט יום יומית. יתרה על כך, התגמולים שעוברים בין הצדדים בתהליכי ייבוא וייצוא הם בסכומים גבוהים מאוד ולעיתים הם מחייבת החלפת כספים לפי שערי מטבע.

למזלם של עסקים בתחום הייבוא והייצוא, ייעוץ פיננסי יכול לסייע להם גם בכל הנוגע לתהליך המורכב של העברת כספים מחו"ל לארץ – וההיפך. מטרת הייעוץ במקרים כאלה היא לבחון עבור היבואן או היצואן את מערכת היחסים מול הגורם הרלוונטי בחו"ל ולאסוף עליו מידע. בהמשך, היועץ הפיננסי גם מסביר ליבואן או ליצואן כיצד לבצע שליחת כסף לחו"ל ומתי לוותר על החלפת כספים בגלל פערי המרה בין המטבעות.

בטיחות בראש סדר העדיפויות

ליבואן וליצואן אין הזדמנות שנייה לפתח קשרים ושיתופי פעולה עסקיים עם חברות מחו"ל. מי שרוצה להשיג דריסת רגל בכפר הגלובאלי נדרש להציע מערכת מסודרת, יעילה ונוחה של העברת כספים ולהוכיח שהוא זמין לכל הצדדים המעורבים. במקביל, על בעלי עסקים מהארץ ומחו"ל להציב את הבטיחות בראש סדר העדיפויות כדי למנוע מצב שבו הכספים שלהם הולכים לאיבוד.

מבחינה פרקטית, העברת כספים בצורה בטוחה בעסקאות עם חברות בחו"ל מתבצעת על בסיס רישום מסודר. רישום מן הסוג הזה מאפשר לדעת איפה הכסף נמצא בכל רגע נתון, מי עוד לא קיבל אותו ואילו סכומים אמורים לעבור בין הצדדים. כאשר אותם רישום מסודר גם מבוצע על ידי מי שמבצע ייעוץ פיננסי לעסקים, התוצאה היא התנהלות נכונה ומשתלמת.

לסיכום, שיתופי פעולה עסקיים לא צריכים ולא אמורים להיפגע בגלל חוסר יכולת להעביר כספים מהארץ לחו"ל ולהיפך. את שיתופי הפעולה האלה כדאי מלכתחילה לבסס על העברת כספים ואת זה עושים בעזרת ייעוץ פיננסי מקצועי, אובייקטיבי והוגן.

 

download app