fbpx
You are currently viewing תכנון נכון של עסק חדש

תכנון נכון של עסק חדש

logo gtm

תכנון נכון של עסק חדש

תנאי הכרחי, בסיסי וראשוני לפתיחת עסק היא ההבנה כי אתם נכנסים לתחום חדש, מאתגר אבל כזה שצפויים בו קשיים ומכשולים. ייתכן, ואולי אף סביר להניח, כי לפחות בשלבים הראשונים העסק יתבע מכם את כל המשאבים והתעצומות- הגופניים, הנפשיים והכספיים. נכון וצריך לחשוב היטב האם אתם בנויים לכך, האם אתם יכולים לתפקד במצב של חוסר ודאות, האם אתם יכולים להרשות לעצמכם להיכשל. ואולי עוד לפני כן- האם אתם רוצים להקים עסק חדש? האם התחום מוכר לכם? האם עשיתם סקר שוק מקדמי לבחון את מידת הביקוש למוצר או לשירות שאתם מתכננים להציע במסגרת העסק החדש (עדיין לא מדובר בבדיקת היתכנות וכדאיות כלכלית)

פתיחת עסק היא אחת ההחלטות היותר חשובות שאתם עשויים לקבל במהלך חייכם הבוגרים. להחלטה כזאת עשויה/עלולה להיות השפעה מכרעת על חייכם בכלל ועל איכותם בפרט.

 חשיבות שירותיו של יועץ עסקי

בשלב הראשון חשוב לשכור את שירותיו של יועץ עסקי, ודאי אם העולם העסקי הוא בבחינת ארץ לא נודעת עבורכם. הוא יאפיין ויגדיר צרכים, רצונות, אפשרויות. הוא יתאם ציפיות. הוא יברר האם יש לכם הון ראשוני הנדרש- אם בכלל- להקמת העסק, מה "עומק" הכיס שלכם. הוא יציע לכם מקורות מימון אפשריים, אם אין לכם הון ראשוני מספיק.

גיבוש תכנית עסקית ומודל עסקי חשובה ביותר, היות היא קובעת את מסגרת הפעילות ואת הצעדים השונים שצריכים להינקט בה. התכנית צריכה לכלול את אפיון קהל היעד של המוצר או השירות והתאמת אופני ופעולות השיווק כלפיו. תכנית העבודה של העסק צריכה להיות משולבת בתכנית הפיננסית שלו. ככל שיותר מרכיבים בתכנית ידועים לכם מבעוד מועד, כך עשוי להיות לכם פחות קשה בתפעולו ובניהולו בשלבים הראשוניים. תכנית עסקית סדורה חשובה גם לצורך פרזנטציה, שבאמצעותה ניתן לגייס שותפים ו/או משקיעים.

אם בדיקת ההיתכנות והכדאיות הכלכלית שהוא יערוך תעלה, כי יש לכם בסיס טוב להתחיל ותקבלו החלטה על פתיחת עסק- שיהיה בשעה טובה. עליכם לבצע תהליכי רישום מול רשויות מס ההכנסה ומס ערך מוסף. בנוסף חשוב להבין, כי פתיחת עסק כרוכה בהסכמים ובחוזים משפטיים, לכן חשוב ומומלץ להסתייע כבקר בשלבים הראשוניים בעורך דין או ברואה חשבון שמבין בתחום, הם ייצגו אתכם מול הרשויות. (רואה חשבון או יועץ מס יעזור לכם בתכנון המס מראש). במידה שאתם נזקקים לערבויות, חשוב לבחון אותם באמצעות בעל מקצוע, כדי לא לשים את כספכם על קרן הצבי.

טיפ: ברשת האינטרנט יש אתרים וחומרים רבים על אודות פתיחת עסק, מקורות מימון, יועצים עסקיים, ייעוץ משפטי וכל מה שעשוי להקל עליכם להחליט על פתיחת עסק. קל זה לא יהיה בכל מקרה, אבל ככל שבסיס הידע שלכם, כמו גם המידע העדכני שבידיכם יהיו רבים יותר, כך תוכלו להיות בטוחים יותר, כי אתם הולכים לדרך חדשה בתקווה ובאמונה אבל בעיקר בתחושה ובידיעה כי אתם הולכים להצליח.

download app