fbpx
You are currently viewing תכנון נכון בזמן שילוח בינלאומי

תכנון נכון בזמן שילוח בינלאומי

logo gtm

תכנון נכון בזמן שילוח בינלאומי

לבטח שמעתם את המושג שילוח בינלאומי שהוא בעצם העברה של מטעני ייבוא וייצוא, שילוח של מטענים אישיים, משרדים, העברת חפצים אישיים בחו"ל ועוד. כאשר אדם מעוניין להעביר סחורה איזו שהיא כגון אנשים העוסקים במסחר, תקשורת עם רשויות המס היא בסיס לפעילותו של עמיל מכס. יש להגיש טפסים שונים, הצהרות, העברת תשלומי מס לרשויות וכל מיני תהליכים בירוקרטים. הלקוח, אינו צריך לעמוד מול הרשויות, כי אם לסמוך על נציגו שהוא עמיל מכס שיטפל לו כל ההליך באופן המקצועי ועל הצד הטוב ביותר.

גם ייעוץ בדבר ביטוח הסחורות יהיה חלק בלתי נפרד מהליך של  חברת שילוח בינלאומי. יש להתאים את הביטוח לסחורה המועברת שהיא חלק מהמקצועיות של החברה העוסקת בעמילות מכס. ישנם אזורים ידועים כמסוכנים ולכן יש לבצע ביטוח שיהיה מקיף יותר גם סוג המשלוח אם הוא אווירי או אם הוא ימי יש השפעה על מחיר הביטוח של הטובין.

תשלום בעת הזמנת שילוח בינלאומי

 ישנן כמה דרכים לביצוע שילוח בינלאומי כאשר מדובר על תשלום. ואלה הן:

  • תשלום מראש
  • מתן אשראי בחשבון פתוח
  • מזומן מול מסמכים {{CAD
  • דוקומנטים לגבייה – תשלום כנגד מסירת הטובין {COD}
  • מכתב אשראי  { LETTER OF GREDIT}

כאשר מדובר על תשלום מראש היצואן אינו מסכן מאומה ולפיכך אין לו כל סיבה לעשות שימוש עם שירותי הבנק על מנת להעביר את המסמכים, אם היצואן ינהג בדרך זו, בוא ישלם עמלה לבנק ללא צורך. ליצואן יש עניין בשמירה על הקשר עם הקונה ולכן הוא יהיה מעוניין להקפיד על ביצוע כל שלבי המשלוח כגון: שליחת סחורה בזמן, הכנה נכונה של מסמכים הנדרשים ולהעביר אותם לקונה בדרך המהירה ביותר. כאשר מדובר על משלוח שנעשה באמצעות חברת שילוח בינלאומי, מקובל כי המוכר יודיע לקונה מראש באמצעות פקס או בכל דרך שהיא על פרטי המשלוח. דבר זה, מאפשר לקונה לתכנן את קבלת המשלוח ולבצע את כל הסידורים כגון הכנת מקום במחסן, הכנת המסמכים לשחרור הטובין וכל זה על מנת לחסוך בהוצאות מיותרות.

חוזה עם היצואן להבטחת התשלום של הטובין

כאשר מדובר על העברת כספים בין מדינות בתחום של  שילוח בינלאומי בין יצואנים ליבואנים, ומדובר על מכולות ושילוח של מכשור טכנולוגי, ישנם יצואנים שיודעים, כי העסקה מתנהלת עם לקוח יציב ורציני. ברור לו, כי התחייבויותיו של הקונה נפרעות בזמן ומסמכיו הכספיים יהיו קבילים באמצעות המערכת הבנקאית. במצבים כאלה, הקונה ינצל את חוזקו מבחינת מעמד האשראי שלו ולא יעניק התחייבויות של שטרות, המחאות דחויות וכדומה. הבטחת שתלום מסוג זה, נמצאת על ההזמנה  .

יש לציין כי טיפול מקיף בטובין, יתבצע באמצעות עמיל מכס, שיטפל מכון בכל ההליך. גם שירותים נוספים כגון אריזה, אחסנה ושינוע,ניתן למצוא בחברות לעמילות מכס וכן טיפול בכל נושא הכספים. מדובר על יתרון אדיר היות וסל שירותים זה, הופך את החברות לעמילות מכס, לגורם האחראי והבלעדי של הסחורה, מבלי שהלקוחות ייאלצו להסתייע בחברות נוספות על מנת להשלים את העסקה.

download app