fbpx
You are currently viewing ניכיון צ'קים לעסקים

ניכיון צ'קים לעסקים

logo gtm

ניכיון צ'קים לעסקים

בעולם אידיאלי, עסקים היו נעשים בכסף מזומן, וחברות היו יכולות לממש את ערך הסחורה שסיפקו על מנת למנף את החברה, להתפתח ולצמוח. אולם, עדיין יש לנו דרך ארוכה לצעוד עד שנגיע קרוב לאידיליה, ובינתיים עסקים רבים מקבלים תשלומים בצ'קים דחויים בכדי להקל על לקוחותיהם ולאפשר ביצוע עסקאות. הבעיה היא שלעבודה עם צ'קים דחויים יש השפעה שלילית על תזרים המזומנים של העסק.על הבעייתיות של צ'קים דחויים כאמצעי תשלום ועל הדרך לצאת מהפלונטר שנוצר – בשורות הבאות.

צ'קים דחויים ותזרים המזומנים של העסק

הבעיה בעבודה עם צ'קים דחויים היא שהעסק יכול למצוא את עצמו ללא כסף נזיל, הדרוש להתנהלות תקינה. תזרים מזומנים, שהוא למעשה ההון הזמין העומד לרשות החברה, נמצא בפחת, והעסק אינו מסוגל להשקיע בפיתוח, לקנות חומרי גלם עבור עסקאות גדולות ואפילו לשלם לספקים הקיימים, וכיוצא באלה עיכובים והגבלות בתחום הכלכלי. כך נוצר מצב אבסורדי, בו חברות ועסקים יצרניים ופעילים, שמאזן ההכנסות וההוצאות שלהם חיובי, מוצאים את עצמם ללא יכולת לממש את רווחיהם, מכיוון שחלק ניכר מהם שולם בצ'קים דחויים. עסק שמוצא את עצמו שוב ושוב במצב זה נאלץ לקחת הלוואות, שגם הן עולות כסף, או לפנות שוב ושוב לבנק להגדלת מסגרת האשראי – וכך נוצר מעגל של הוצאות מיותרות ושל מחנק פיננסי.

הפתרון

הפתרון עבור עסק שבלית ברירה עובד עם צ'קים דחויים ושרוי עקב כך במצוקת מזומנים, הוא הליך שנקרא ניכיון צ'קים. ניכיון צ'קים הוא תהליך שמאפשר המרת צ'קים דחויים לכסף מזומן, עבור עמלה שסוכמה מראש. את התהליך מבצעים מוסדות פיננסיים מורשים ומוסמכים, הנמצאים בפיקוח של משרד האוצר ושל בנק ישראל. ניתן לבצע ניכיון צ'קים גם בבנק, אך ההליך בבנק מסובך והתמורה נמוכה יותר. החברה שמעניקה לכם את השירות תבדוק את אמינות הצ'קים, ולאחר אישורם יועבר הכסף ישירות לחשבונכם. כך תוכלו לממש מידית את הכספים ששולמו לכם, לפתח את העסק ולא ליפול לבור כלכלי שיאלץ גם אתכם לשלם בצ'קים דחויים לספקים שלכם.

ביטחון

ניכיון צ'קים הוא הליך בטוח וחוקי, למרות הילת השוק האפור שנוצרה סביבו. על מנת להיות בטוחים, ודאו שלחברה המבצעת עבורכם את השירות יש רישיון לעסוק בניכיון צ'קים, וכן שהיא בעלת מוניטין של אמינות ובעלת ניסיון מוכח. קבלו חוות דעת מלקוחות עבר של החברה והיפגשו עם נציגים, על מנת להתרשם מהצוות. ודאו שההליך שקוף וברור, וצאו לדרך פיננסית חדשה.

download app