fbpx
You are currently viewing מהו תפקידו של חשב שכר

מהו תפקידו של חשב שכר

logo gtm

מהו תפקידו של חשב שכר

הצלחתו ותפקודו של ארגון תלויים בקיומה של שדרת הנהלה איכותית שכל זרועותיה מתפקדות באופן מובנה, מתואם ומסונכרן.

גודל האחריות של תפקיד מרכזי בארגון – לצלול לעולמם של חשבי השכר!

הצלחתו ותפקודו של ארגון תלויים בקיומה של שדרת הנהלה איכותית שכל זרועותיה מתפקדות באופן מובנה, מתואם ומסונכרן. אחד התפקידים החשובים והמרכזיים בשדרה הניהולית של הארגון הוא חשב השכר. מהי חשבות שכר? מה כולל תפקיד זה? אילו שירותים מעניק לארגון חשב השכר ואיך זוכים להשתלב במשרה החשובה הזו? ברוכים הבאים לעולמם של מי שחותמים על הצ׳קים.

מהו תפקידו של חשב שכר?

תפקידם של חשבי שכר נחשב לתפקיד ניהולי חשוב ומרכזי בארגון. חשב השכר משתייך, לרוב, למחלקת הנהלת חשבונות בארגון. הוא מעניק שירותים מגוונים לארגון ולעובדיו בכל הקשור לתשלומים לעובדים שכירים בארגון. חשב השכר, אשר עיקר תפקידו הוא ניהול ענייני השכר תוך יישום זכויות העובדים והקפדה על דרישות המיסוי, עובד באופן צמוד עם המנהלים בארגון וכן עם העובדים. מטבע הדברים, האחריות על נושא השכר של העובדים כבדה ומורכבת, המעמידה בפני חשב השכר אתגרים רבים ומרתקים.

תפקיד חשוב עם אחריות גדולה

חשבי שכר נושאים על כתפיהם אחריות רבה. חישוב שכר משמעו לא רק חיבור וחיסור, אלא גם בחינה ויישום של חוקים שונים הנוגעים לחישוב השכר, לרבות דיני עבודה, דיני מיסים, דיני תאגידים ועוד. עובדה זו דורשת מחשב השכר ידע רב תחומי, כלים ומיומנויות רבים ומגוונים.

חשב שכר – תכונות  נדרשות

ארגז הכלים של חשב השכר צריך להכיל את הכלים, את התכונות ואת המיומנויות הבאות כדי שיצליח למלא את ייעודו:

  • ידע חשבונאי – חשבות שכר דורשת שליטה בכל הנוגע לחשבונאות. אדם ללא נטייה ריאלית וללא שליטה בעולם המספרים לא יוכל לשרוד במשרה זו.
  • ידע משפטי נרחב – ישנם חוקים רבים המשפיעים על חישוב השכר של העובדים. כך, למשל, חוקי המגן (דיני עבודה) המבטיחים את זכויות העובדים מחייבים את חשב השכר לשלוט בכל מה שקשור לתחומים כמו פנסיה, זכויות סוציאליות, דמי פיטורים, ימי חופשה, גמולי השתלמות וכן הלאה. גם שליטה בדיני מיסים נדרשת, ועל חשב השכר מוטלת מלאכה מאתגרת של חישוב התשלומים לעובדים.
  • יחסי אנוש ויכולות ניהוליות – חשב שכר בארגון עובד באופן צמוד הן עם המנהלים והן עם העובדים, והוא מהווה גורם מתווך בין כולם. בין התפקידים הקשים המונחים על כתפי חשב השכר בולטת הדרישה להסביר לעובדים את "כל התורה על רגל אחת" ולהמחיש להם באופן פשוט ומעשי מה מגיע להם, מה משולם להם וכיצד הם מקבלים את המגיע להם על פי חוק. חישוב שכר מהווה מלאכה מורכבת, קשה ליישום ואף יותר קשה להסבר ולהמחשה, ודאי למי שנעדר ידע חיוני ושלא עבר הכשרה של חשב שכר. כשחשב השכר נדרש לספק הסברים על תלוש שכר, עליו לדעת להסביר לעובד דברים מאד סבוכים באופן פשוט וקל.

לימודי חשבות שכר

אז איך צוללים לעולם המאתגר והמרתק הזה ואיזו הכשרה נחוצה למי שמעוניין להשתלב במקצוע של חשב שכר? ישנם לימודי חשבות שכר המסמיכים חשבי שכר מקצועיים במספר מוסדות לימודים בישראל. לימודי חשב שכר מעניקים לסטודנטים את הידע העיוני והמעשי בכל ההיבטים של מקצוע חשבות השכר, ובסופם מתקבלת תעודת הסמכה מקצועית ומוכרת המאפשרת השתלבות בכל ארגון במגזר הפרטי ובמגזר הציבורי. 

download app