fbpx
You are currently viewing עוסק פטור – צעד אחר צעד

עוסק פטור – צעד אחר צעד

logo gtm

עוסק פטור – צעד אחר צעד

אנשים רבים היו מעוניינים לפתוח תיק עוסק פטור כדי לשלוט באופן עצמאי על העסק שלהם, אך הפרוצדורה הנדרשת לשם כך נראית להם כהר בלתי עביר ולכן הם ממשיכים להתנהל כשכירים על אף כל החסרונות שבדבר. במאמר זה ננסה להוביל אתכם צעד אחר צעד עד לפתיחת העוסק הפטור שיכול לסייע לכם בקיצור תהליכי ביורוקרטיה ואף לחסוך בעלויות בין אם מדובר בהעברת כספים ובין מדובר באילוצים אחרים.

מי לא יכול להירשם כעוסק פטור?

לא בכל מקצוע ניתן להירשם במע"מ כעוסק פטור. ישנם מקצועות שבהם חייבים להירשם כעוסק מורשה. הרשימה כוללת את בעלי המקצוע הבאים:

  • בעלי מקצועות חופשיים כמו: אגרונום, אדריכל, הנדסאי, חוקר פרטי, טוען רבני, טכנאי, טכנאי שיניים, יועץ ארגוני, יועץ ניהול, יועץ מדעי, יועץ מס, כלכלן, מהנדס, מודד, מנהל חשבונות, מתורגמן, סוכן ביטוח, עורך דין, רואה חשבון, שמאי, בעל מעבדה כימית, בעל מעבדה רפואית, רופא, פסיכולוג, פיזיותרפיסט, רופא וטרינר, רופא שיניים.
  • נותני שירות לגבי מופעים אומנותיים, וזה כולל: הנחייה, בניית התפאורה, הכנה למבחנים, בדיקה ופיקוח על מבחנים, מתן הרצאה, הוראה, כתבנות וקצרנות, כתיבה, עריכה, תרגום ופישור.
  • ישנם בעלי מקצוע נוספים שעליהם להירשם כעוסק מורשה, כמו בעל בית ספר לנהיגה, מתווך קרקעות, בעל בית ספר או גן ילדים, מתווך או סוחר רכב.

מלבד זאת ישנו מחזור עסקאות שנתי שעד לתקרה שלו ניתן להישאר כעוסק פטור. תקרת מחזור העסקאות השנתי משתנה משנה לשנה ויש להתעדכן בכך מעת לעת.

עברנו את הבדיקה ונמצאנו מתאימים, מה הלאה?

כעת עלינו לגשת אל תחנת מע"מ הקרובה לעסק שלנו, ושם:

  • למלא ולהגיש טופס.
  • יש להצטייד בצילום תעודת זהות, בדרך כלל ישנה אפשרות של צילום תעודת הזהות במקום.
  • אם העסק אינו מהבית יש להציג חוזה שכירות של בית העסק. במקרה והעסק מתנהל מהבית יש לבדוק כי הכתובת מעודכנת בתעודת הזהות.

מיד לאחר הרישום תקבלו את התעודה של עוסק פטור ממס.

טיול לסניף מס הכנסה

לאחר הפתיחה של התיק במע"מ יש לגשת אל סניף מס הכנסה ושם למלא טופס נוסף. ישנם מקומות בארץ שעושים לכם חיים קלים וממקמים את משרדי מע"מ ומס הכנסה באותו מבנה, כך שתוך שעה אתם עשויים למצוא את עצמכם מסודרים עם כל הנדרש לעבודה כעוסק פטור.

download app