fbpx
You are currently viewing טיפים לבניית תוכנית עסקית שתתאים לעסק שלך

טיפים לבניית תוכנית עסקית שתתאים לעסק שלך

logo gtm

טיפים לבניית תוכנית עסקית שתתאים לעסק שלך

יש לכם רעיון לעסק משלכם? ברכות ומזל טוב, כבר התקדמתם צעד ראשון, רגע לפני שאתם רצים לספר לכל העולם את החדשות הנפלאות אודות החזון שלכם, נשמו עמוק, הדרך עוד ארוכה לפניכם ומפותלת ועוד לפני הכל בטח כבר שמעתם שאתם אמורים לבנות תוכנית עסקית.

החזון שלכם צריך להיות מתורגם אל תוכנית עסקית לסטראט אפ והכוונה בתכנית עסקית שזהו למעשה יהווה ה"גורו" של העסק שלכם, זהו הבסיס, התנ"ך של העסק שלכם, התכנית תפרט את היתרונות של העסק אשר אתם אמורים לפתח את ההשקעות שתשקיעו ואת קהלי היעד שלכם.

תמציתה של תוכנית עסקית

תמציתה של תוכנית עסקית לאפשר לכם לרכז את כל הנתונים עבור הקמת העסק שלכם בעזרתם תוכלו לנתב את האפיק בהם תבחרו לנתב את העסק שלכם לעבר ההגשמה שלו. התוכנית העסקית תוכל לסייע בידכם לאמוד קשיים כלכליים בעתיד ולגלות לכם כיצד תוכלו להתגבר עליהם. בנוסף, היא תציב עבורכם יעדים לפי זמנים וכיצד תוכלו לכבוש יעדים אלו.

תוכנית עסקית תחל ממהות העסק שלכם, ותמשיך לתכנית מכירות ושיווק, וכן מסכמת בעזרת תכנית פעולה שמטרתה לפרוט את הפעולות לשם יישום התכנית. במהלך ביצוע התכנית העסקית תגיעו לצמתים כאלו ואחרים בהם תצטרכו לקבל החלטות לעדכן תחזיות בצורה שוטפת כחלק מתהליך בחינת ההשפעות. הובלת תוכנית עסקית מתוך תפיסה שיווקית מתבססת על האמונה כי ניתן ליצור מציאות חדשה בהתאם לחלום ולא מתוך מגבלות פיננסיות או מגבלות תפעוליות.

כאשר מבצעים בניית תוכנית עסקית לסטארט אפ יש להבין כי אין בכך מוצר חד פעמי, היא תלווה את העסק שלכם בכל השלבים שלו, כל עוד הוא קיים, חי ובועט. הרבה עסקים כיום במצב הכלכלי במדינת ישראל אינם מצליחים לשרוד אפילו שנה אחת, אם משכילים לבנות תוכנית עסקית מעמיקה ומפורטת ככל שניתן, הסיכוי שלכם שהעסק שלכם ישרוד גבוהה בהרבה מאשר של עסק שלא משכיל לבנות תוכנית עסקית שכזאת.

התחומים אשר בהם נוגעת התוכנית העסקית

שיווקי / מכירתי – כדאי מאוד כי תוכנית עסקית תיגע גם בתחום השיווקי מכירתי של העסק שלכם. תגדירו ותבחנו מבעוד מועד את השוק אליו אתם מתעתדים להיכנס ואת קהל היעד אליו מועדים פניכם.

* אסטרטגיה – קבעו מראש מהלך אסטרטגי ואת אופן פעילות העסק שלכם.

* פיננסי – כלכלי – זהו התחום הכי חשוב בתוך בניית תוכנית עסקית לסטארט אפ, תבנו תכנית כלכלית מסודרת – מודל עסקי מסודר אשר יפרט את ההכנסות ואת ההוצאות שלכם, את תהליך החזר ההשקעה הצפוי שלכם ואת תזרים המזומנים שלכם.

תוכנית עסקית למסעדה – זהו תחום מאוד תחרותי וידוע שבו יש רמות סיכון מאוד גבוהות. צריך להסדיר את המודל העסקי מבחינה כלכלית פיננסית. עליכם להחליט באם לרכוש זיכיון, מסעדה קיימת או לבנות מסעדה מראשיתה.

download app