fbpx
You are currently viewing העברות כספים לחו"ל וסליקת אשראי באינטרנט – איך עושים את זה נכון?

העברות כספים לחו"ל וסליקת אשראי באינטרנט – איך עושים את זה נכון?

logo gtm

העברות כספים לחו"ל וסליקת אשראי באינטרנט – איך עושים את זה נכון?

בין אם אתם מבקשים להעביר כספים למכר, למוכר או לבית עסק בחו"ל – או בין אם אתם פשוט מנהלים תהליך של רכישת מוצרים בחו"ל – חשוב שתכירו את האפשרויות להעברת כספים למדינות אחרות מהארץ, על גובה העמלות המקובלות וכדומה. לפניכם סקירה מקוצרת העוסקת באפשרויות להעברת כספים לחו"ל או תשלום, כולל עלויות והמלצות.

העברת כספים בין אנשים

אם אתם מעוניינים להעביר כספים לאדם פרטי (לצורך שאינו עסקי), אנחנו ממליצים לבחון העברת כספים לחו"ל באמצעות בנק הדואר או העברת כספים באמצעות Western Union. בשיטה השנייה, עלות ההעברה היא קבועה לפי מדינת היעד והסכום המועבר (למשל – 21$ להעברה של בין 100$ ל – 200$). בשימוש בווסטרן יוניון – ההעברה לא מתבצעת מחשבון לחשבון ואין צורך בפרטי החשבון של המקבל, אלא רק בפרטי המוטב האישיים.

באמצעות שירות יורו ג'יירו בבנק הדואר, ניתן להעביר מט"ח לחשבונות בנק בחו"ל. גם כאן, גובה העמלה משתנה על פי מדינת היעד, תשלומים נוספים של פקידי הבנקים בדרך, וגובה הסכום להעברה (כך, למשל, העמלה שתשולם בבנק הדואר על העברת סכום של עד 1000$, תהיה כ – 28$ למעביר, ועוד כשישה דולרים לבעל החשבון.

שיטה זו אינה מומלצת ברכישת שירותים או בעסקים, מפני שהיא אינה מבוטחת ואינה מבטיחה למעביר הכספים שיקבל את התמורה לכספים במלואה – בניגוד לעסקאות באשראי, למשל, שם חברת האשראי עצמה מספקת ביטוח עבור העסקה.

העברת כספים בעסקאות

כאשר אנחנו רוכשים מוצרים בחו"ל, מאנשים פרטיים או מבתי עסק, השיטה הנוחה ביותר בדרך כלל להעביר תשלום בגין העיסקה, היא באמצעות סליקת אשראי באינטרנט כמו בארץ, גם בחו"ל כל חברת סליקה מאפשרת סליקת סוגים מסויימים של כרטיסים, ואתם, המשלמים, נדרשים להציג כרטיס אשראי בינלאומי (זה יהיה כרטיס אשראי שהכתוב עליו באנגלית ולא בעברית) שהספק מקבל מסוגו. אם יש לכם כרטיס אשראי בינלאומי – תוכלו פשוט לבצע רכישה גם באתרי אינטרנט בחו"ל (רק שימו לב שהם מציעים משלוח לארץ). סליקה באינטרנט לרכישות המבוצעות בחו"ל מאפשרת בקרה, הוכחות, ו"ביטוח" בפני רכישות כושלות, אבל חשוב לדעת כי במרבית כרטיסי האשראי הבינלאומיים, רכישות לחו"ל לא מנוכות מחשבון הבנק שלכם בתאריך הנבחר לניכוי כלל העסקאות – אלא באופן מיידי לאחר הרכישה.

באתרי מכירות גדולים דוגמת אי-ביי ואמזון, מקובלות דרכי תשלום נוספות – למשל, תשלום דרך חברת הענק פייפאל (Pay Pal) עבור מוצרים שנרכשו באיביי. חברת פייפאל נחשבת גם היא חברה בטוחה ואמינה, המספקת אחריות ושירות ללקוחותיה, אולם חשוב לדעת, כי בחלק גדול של המקרים, תשלום באמצעות פייפאל פשוט מבוצע על ידי חיוב כרטיס האשראי שלכם – מה שגורם לעיתים לתשלום כפול של עמלות (בתשלום סכומים קטנים פייפאל אינה גובה עמלות מהמשלם, רק ממקבל התשלום). כך יוצא, שסליקת אשראי באינטרנט מסתמנת כשיטה הזולה והאמינה ביותר להעברת תשלומים לסוחרים ואנשי עסקים – בארץ, כמו גם בחו"ל.

download app