fbpx
You are currently viewing העברות כספים בינלאומיות – כל השיטות, ומה משתלם לכם יותר?

העברות כספים בינלאומיות – כל השיטות, ומה משתלם לכם יותר?

logo gtm

העברות כספים בינלאומיות – כל השיטות, ומה משתלם לכם יותר?

העברות כספים בינלאומיות יכולות להיות נושא כאוב, בעיקר עבור מי שאינו מתמצא בדרכים הזולות והבטוחות לעשות זאת. הצורך של בעלי עסקים וצרכנים שהלך וגדל במרוץ השנים האחרונות הוליד שלל אפשרויות לביצוע העברות כספים בין מדינות, מה שהוליד מצד אחד פיתויים רבים שלעיתים עולים לנו יותר, ומצד שני תחרות שבדרך כלל משחקת לטובתנו.

מי זקוק לשירות, וכיצד זה נעשה?

  • בעלי עסקים, שמנהלים סחר בינלאומי, כמו יבואנים, יצואנים וכדו'.
  • צרכנים שרוכשים מוצר או שירות מספק בחו"ל.
  • קרובי משפחה שמעוניינים להעביר כסף למשפחותיהם במדינות אחרות ברחבי העולם, עובדים זרים וכדו'.

העברות כספים בינלאומיות באמצעות הבנקים

מובן מאיליו שהבנקים יעניקו לנו שירות להעברת כספים. ברחבי העולם ובישראל בפרט העברות בינלאומיות נעשות באמצעות מערכת SWIFT, אך הן יכולות להיעשות רק מחשבון בנק מהארץ לחשבון בנק אחר במדינת היעד. במקרים מסויימים אפשר לבצע העברת מזומנים לחשבון בנק במדינת היעד.

בדרך כלל עבור העברת כספים לחו"ל נגבית עמלת מינימום או עמלה, שסכומה עומד על אחוז מסויים מסך ההעברה, ולה מתווסף שער ההמרה. מסיבה זו מומלץ לפתוח חשבון מט"ח בבנק או חשבון בנק בחו"ל, כשמתבצעות העברות רבות באורך קבע. אחוז העמלה המקובל במסגרת העברת כספים דרך הבנקים עומד בדרך כל על כ- 0.175 עד 0.35, כשמרבית הבנקים מנהיגים עמלה מקסימלית, שעומדת על כ- 205 דולר.

העברות כספים לחו"ל באמצעות בנק הדואר

בנק הדואר זמין להעברות כספים בינלאומיות כמעט בכל הסניפים ברחבי הארץ. יתרונו בכך, שאינו מחייב חשבון בנק פעיל, והוא מאפשר העברה של מזומנים, העברות בנקאיות, העברות בצ'ק או באמצעות חשבון של בנק הדואר.

ווסטרן יוניון הוא שירות שמציע בנק הדואר, שמאפשר העברות מיידיות במזומן או העברות בנקאיות, אך כרוך בעמלה גבוהה יחסית. פרט לשירות זה ישנו גם שירות יורוג'ירו, שמאפשר העברות לחשבונות בנק בחו"ל תוך 4 ימי עסקים בעלות של עד 28 דולר להעברה מקסימלית של 2,000 דולר ועד 100 דולר להעברה מקסימלית של 5,000 דולר.

העברות כספים באמצעות חברת ווסטרן יוניון

כאמור, ניתן לבצע העברות כספים דרך בנק הדואר, אך השירות ניתן גם באמצעות חלפני כספים פרטיים, הרשומים כסוכני החברה (כ- 30,000 סוכנים ברחבי העולם). ההעברות נעשות במזומן ללא צורך בחשבון בנק, אלא בשמו של המוטב והסניף בו תתקבל ההעברה ברחבי העולם. העמלות בגין ההעברה עומדות על אחוז מסויים מסכום ההעברה, אך נחשבות לדי גבוהות. יתרונן בכך שהכסף עובר כמעט באופן מיידי.

העברות כספים באמצעות Money Gram

חברת הכספים הבינלאומית Money Gram פועלת בדומה לחברת ווסטרן יוניון, ומעניקה שירותי העברות כספים לחו"ל דרך בנק דיסקונט. היא מאפשרת העברות עד לגובה של 10,000 דולר ליום, אך העמלות שהיא גובה נחשבות גבוהות יחסית.

העברות כספים בין מדינות באמצעות האינטרנט

יתרונות האינטרנט ידועים לכל- פעולה מהירה, בקליק ומבלי לצאת מהבית. העברות אלו מוצעות על ידי כמה חברות כרטיסי אשראי, כשההעברות מתבצעות באמצעות הכרטיס בשיתוף חברת ווסטרן יוניון.

העברות כספים מקוונות נפוצות מאוד בשימוש הודות לחנויות המסחר האינטרנטיות הרבות, שמעניקות שירות חובק עולם, ומעודדות את הצרכנים לרכוש מוצרים מכל תחום וקטיגוריה עם שירות משלוחים עד הבית, גם באמצעות Pay Pall, הכרטיס הנטען של האתר eBay, ומאפשר רכישות מקוונות והעברת כספים אישיים באופן קל ומהיר בחו"ל ובארץ. עבור ההעברות נגבית עמלה שנעה בין 1.20 ש"ח לעסקה מקומית+ 3.4% מסך העסקה. עבור בעלי עסקים מוצעים תעריפים אטרקטיביים בהתאם למחזור העסקאות שהם מנהלים, בהצאם למטבע בו בוצע התשלום ובהתאם למדינת הקונה. יתרונו של הכרטיס הוא בעיקר בכך שהוא מאפשר ביצוע עסקאות בשלל סוגי מטבעות חוץ ללא צורך בסניפי מט"ח שונים.

העברות כספים באמצעות חברות פרטיות

התפתחות התחום הפיננסי בישראל הולידה שפע של חברות פרטיות, שמעניקות שירותי העברות כספים לחו"ל לצד שירותי ניהול תיקי השקעות, ייעוץ פיננסי ועוד. החברות הללו פועלות על פי השיטות שצויינו כאן ובדרך כלל פועלות בשיתוף פעולה עם חברות פיננסיות ברחבי העולם, וכך מציעות ללקוח שירותים מהירים ובלעדיים.

חברת GMT היא חברה פרטית, שמתמחה במגוון שירותים פיננסיים מתקדמים. קהל לקוחותינו נהנה מניסיוננו רב השנים ומהמקצועיות שלנו בכל הקשור להעברות בינלאומיות, המרות מט"ח, כרטיסים נטענים, ביטוחים רפואיים לעובדים זרים ולטסים לחו"ל. בנוסף לכך, אנו מציעים מגוון שירותים פיננסיים לעובדים זרים בתחום החקלאות, כולל הטענת שכר העבודה על גבי כרטיסים נטענים והעברות כספים.

download app