fbpx
You are currently viewing המדריך המלא להכנה למעבר לחו"ל ורילוקיישן

המדריך המלא להכנה למעבר לחו"ל ורילוקיישן

logo gtm

המדריך המלא להכנה למעבר לחו"ל ורילוקיישן

רבים מקבלים הצעה לרילוקיישן לחו"ל במסגרת עבודתם. מדובר על תהליך לא פשוט, אבל כזה שאפשר לעבור אותו בהצלחה אם עוקבים אחרי השלבים הנדרשים. אז איך תהפכו את הרילוקיישן שלכם לתהליך פשוט? המשיכו בקריאת המאמר ותגלו..

לפני המעבר

נניח שהודיעו לכם על רילוקיישן לארצות הברית. כעת, מומלץ שתתחילו קצת ללמוד על המדינה בה תהיו. אפשר לבדוק כל מיני נתונים ומידע על הנושאים האלה: יוקר המחיה, בריאות, כסף (המטבע המקומי, שיטות להעברת כספים מישראל לארצות הברית או להיפך), קוד התנהגות, חוקים, מצב הביטחון, השפה וכמו כן לבדוק לגבי החינוך (הדבר נכון בעיקר עבור משפחות עם ילדים המצטרפים לרילוקיישן עצמו).

הכנות לקראת המעבר

חשוב לבדוק לגבי נושאים כמו ביטוח בריאות, ביטוח חיים וביטוח נסיעות. אתם הרי רוצים להבטיח את בריאות המשפחה בעיקר כשאתם בחו"ל. קחו בחשבון ששירותי הבריאות בחו"ל ובפרט בארצות הברית למשל, שונים משמעותית משירותי הבריאות בארץ. על כן, יש לקרוא ולבדוק לעומק את הנושאים הללו. מעבר לכך, מומלץ גם לעבור בדיקות רפואיות וחיסונים (אם יש צורך בהם). ההחלטה על חיסון נעשית כמובן על פי מדינת היעד, תנאי הנסיעה ומשך השהייה. בכל מקרה, יש גם לעבור סדרת בדיקות רפואיות. אלו בדיקות שרצוי שכל בני המשפחה הנוסעים, יעשו אותן. חשוב מאוד לתרגם את גיליון הבדיקות לשפה המקומית במדינה בה תהיו. אם תהיו בארצות הברית, אז יש לתרגם לאנגלית.

מבחינת דרכונים ואשרות שהייה, בחלק מהמדינות אתם תדרשו לויזה שתהיה בתוקף. לדוגמה, אם ניקח את ארצות הברית, עליכם להחזיק ויזה לארה"ב שתהיה בתוקף ובמידה ויש לכם ויזה שאיננה בתוקף, עליכם לחדש אותה (אם לא תחדשו אותה, לא תוכלו להיכנס לארצות הברית). מעבר לכך, יש גם להצטייד בדרכונים ולבדוק שהם בתוקף.

כסף ועבודה בחו"ל

כאשר אתם נמצאים במדינת היעד במסגרת הרילוקיישן שלכם, תוכלו להעביר חלק מהכסף (אותו חלק שלא משמש אתכם לצרכי מחייה שוטפת) לחשבון הבנק שלכם בארץ. על מנת לעשות את התהליך הזה פשוט וקל, תוכלו להשתמש בשירותיה של חברה המציעה העברות כספים לחו"ל. שימו לב שאתם בוחרים חברה שיש לה רישיון לעסוק בכך מטעם משרד האוצר במדינת ישראל.

שורה תחתונה

אם תפעלו כמו שצריך ותכינו את עצמכם לקראת המעבר לחו"ל, אתם תראו שאתם גם תוכלו להנות מהתהליך. נכון מדובר על העתקת חיים שלמים לתקופה קבועה או לתקופה זמנית במדינה שאתם לא מכירים, אבל מצד שני אפשר להסתכל על התהליך כעל חוויה לכל החיים. אגב, אם עוברים את התהליך עם בני המשפחה, מרגישים עוד יותר טוב ואין לחץ ודאגה, שכן אתם נמצאים עם האנשים שאתם אוהבים ואכפת להם מכם. שיהיה בהצלחה!

download app