fbpx
You are currently viewing שי לחג: מה המטבע הכי מבוקש אצל הישראלים – ולאן הם שולחים אותו?

שי לחג: מה המטבע הכי מבוקש אצל הישראלים – ולאן הם שולחים אותו?

logo gtm

23.12.2019 מתוך TheMarker

שי לחג: מה המטבע הכי מבוקש אצל הישראלים – ולאן הם שולחים אותו?

המדינות העיקריות שאליהן הועבר כסף מישראל הן אוקראינה, מולדובה ורוסיה – כך עולה מנתוני חברת GMT ■ בהשוואה ל-2018, חל גידול של 15% במחזורי המרת הכספים ■ "אנחנו מזהים עלייה במספר הסטודנטים שלומדים בחו"ל, שהוריהם מעבירים להם כסף"

המטבע שהישראלים רכשו הכי הרבה השנה הוא הדולר (40%), כשאחריו נמצא היורו (30%). בין המטבעות הפופולאריים הנוספים בלטו הזלוטי הפולני, הרובל הרוסי, הפורינט ההונגרי, הדולר האוסטרלי, הין היפני והבאט התאילנדי. כך עולה מנתוני חברת GMT, שעוסקת בהעברת כספים לחו"ל והמרות מט"ח. בהשוואה ל-2018, חל גידול של 15% במחזורי המרת הכספים. ערן סרוק, יו"ר החברה ציין כי זה שנים יש מגמה עקבית של עלייה בסך רכישות המט"ח, בעיקר בגלל גידול בטיסות לחו"ל.

שלושת היעדים הפופולאריים ביותר שאליהם העבירו כסף ישראלים ב-2019 היו אוקראינה (17.7%), מולדובה (15.7%) ורוסיה (11.1%). היעדים הבאים היו הודו (9.5%), גיאורגיה (7.7%), הפיליפינים (7.4%), תאילנד (6.8%), אוזבקיסטן (3.6%) ורומניה (1.9%). יתר מדינות היעד היו ארה"ב, קנדה, פרו, איטליה, בולגריה טורקיה, צרפת, מרוקו, ספרד וגם ישראל (העברות כספים בתוך המדינה). סכום ההעברה הממוצע היה 600- 700 דולר.

ב-GMT מציינים כי בתקופות חגים, ניתן לראות גידול בהעברות לחו"ל ובסכומי ההעברה. כל, למשל, בדצמבר מדי שנה יש עלייה של 50% בהיקף ההעברות, בעיקר למדינות בריה"מ לשעבר – בהן רוסיה, אוקראינה, מולדובה, בלארוס, קזחסטאן ואוזבקיסטן – לקראת הנובי גוד.

לדברי סרוק, אחת הסיבות לגידול היא שיותר ישראלים עובדים בחו"ל, ובשנים הראשונות לאחר המעבר חשבון הבנק שלהם עדיין מתנהל בישראל: "בשנים האחרונות אנחנו גם מזהים עלייה במספר הסטודנטים שלומדים בחו" שהוריהם מעבירים להם כסף".

אוכלוסייה מרכזית שמשתמשת בשירותי העברות הכספים של GMT הם העובדים הזרים. היעדים של ההעברות משתנים בהתאם למדינות מוצאם של העובדים הזרים. כך, למשל, ב-2019 הייתה ירידה בהעברות כספים לרומניה ולסין. לדברי סרוק לפני חמש שנים היינו עושים הרבה העברות לרומניה, אבל כיום זה כמעט לא קיים כי העובדים הרומנים עברו לעבוד במדינות אחרות".

מאת: ג'ניה וולינסקי, TheMarker

download app