fbpx
You are currently viewing פייסבוק השיקה מטבע משלה

פייסבוק השיקה מטבע משלה

logo gtm

18.06.2019 מתוך ישראל היום

פייסבוק השיקה מטבע משלה

פייסבוק הכריזה על השקתו של "ליברה" – המטבע הדיגיטלי החדש בהובלת החברה.

ניהול הפעילות של המטבע ייעשה באמצעות הארנק הדיגיטלי "קליברה", שייכנס לפעילות בשנה הבאה. מדובר בפרויקט שעלותו כמיליארד דולר והוא יאפשר בעתיד למיליארדי בני אדם המשתמשים באפליקציות ווטסאפ ופייסבוק מסנג'ר להמיר דולר אמריקני ומטבעות מדינתיים אחרים לדיגיטליים – ולהעבירם כמעט לכל מקום בעולם. למטבע החדש שותפות חברות ענק ממגוון תחומים, דוגמת מאסטרקרד, ויזה, פייפאל, איביי, יוניון סקוור, אובר ועוד. "סוגיית התשלומים היא אחד התחומים שבהם יש לנו את האפשרות להקל מאוד את החיים של אנשים", אמר מייסד ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג לגבי המטבע החדש, "אני מאמין שבעתיד הקרוב שליחת כסף ברחבי העולם תהיה פשוטה כמו שליחת תמונות". בניגוד למטבעות דיגיטליים אחרים, ובראשם כמובן ביטקוין, הליברה תיהנה מתשתית בלוקצ'יין יציבה שתאפשר ביצוע מספר עסקאות גדול במהירות גבוהה, ובכך תיתן ערך אמיתי למשת־ משים, כמו גם תפחית משמעותית את ממד התנודתיות המאפיין את הביטקוין ומטבעות דיגיטליים נוספים. בינתיים, הביטקוין ממשיך לעלות ומתקרב לשער של 000,10 דולר.

ערן סרוק, יו"ר חברת GMT לשירותים פיננסיים משלימים, אומר כי מוקדם מדי לנבא כיצד ישפיע הליברה על הביטקוין. "מצד אחד, יש הטוענים כי כניסת פייסבוק לשוק תיתן לגיטימציה למטבעות נוספים כמו הביטקוין", אומר סרוק ל"ישראל היום", "מצד שני, בטווח הארוך אנשים ככל הנראה יעדיפו לרכוש ולהחזיק בליברה מאשר בביטקוין". לדברי סרוק, במטבע החדש של פייסבוק "אין המצאה טכנולוגית חדשה. החוכמה של פייסבוק היא שהשכילה לחבר את המטבע עם ארנק דיגיטלי שיהיה תחת ארגונים מכובדים הנותנים גב כלכלי ולגיטימציה ומשדרים אמינות ללקוח. פייסבוק מספקת פתרון למחסום השימוש שקיים כרגע בענף המטבעות הדיגיטליים, שכרגע כמות המשתמשים בו מוגבלת, אך יש לה עוד כמה פתרונות כדי להוציא את הרעיון הזה לפועל".

באופן מסורתי אנו חשים בנוח כאשר חברת האשראי יודעת על הרגלי הרכישה שלנו. ייתכן שנצטרך להתרגל למציאות שבה גם לגופים אחרים יש גישה למידע הזה ולקוות שהם לא יעשו בו שימוש לרעה.

אילו פתרונות למשל?

"האתגר המרכזי העומד בפני פייסבוק כרגע הוא לספק פתרון לעולם הפיזי, וזאת על מנת שהמשתמשים יוכלו לרכוש במזומן ובאשראי את המטבע החדש או להמיר אותו למזומן. על מנת שאנשים יוכלו להעביר כסף באפליקציה ווטסאפ למשל, הם יצטרכו לקנות לפני כן את מטבע הליברה באשראי או במזומן. בכל פעם שאדם יבקש לרכוש את מטבע הליברה הוא יידרש לשער המרה, שכרגע לא ברור כיצד ינוהל ומה יהיו מרווחי ההמרה שלו".

פייסבוק עכשיו תזכה בגישה לכסף שלנו. יש סיבה לחשוש לפרטיות?

"בהחלט. באופן מסורתי אנו חשים בנוח כאשר חברת האשראי יודעת על הרגלי הרכישה שלנו. ייתכן שנצטרך להתרגל למציאות שבה גם לגופים אחרים יש גישה למידע הזה ולקוות שהם לא יעשו בו שימוש לרעה".

download app