fbpx
You are currently viewing טסים לחו"ל? כך תישמרו מפני גניבת כספכם

טסים לחו"ל? כך תישמרו מפני גניבת כספכם

logo gtm

05.06.2019 מתוך וואלה

טסים לחו"ל? כך תישמרו מפני גניבת כספכם

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה יצאו מישראל לחו"ל בשנת 2018 כ-4.1 מיליון ישראלים. חלקם יצאו יותר מפעם אחת וסך היציאות של ישראלים בשנת 2018 עומד על 8.5 מיליון יציאות. על פי אומדני המחלקה הכלכלית של GMT סך הרכישות שביצוע הישראלים בחו"ל במהלך שנה זו (מלונות, מזון, רכישות, בילויים) עומד על כ-20-30 מיליארד דולר. גם כיום, ישראלים רבים נוטים לטוס עם סכומי כסף מזומן גדולים למרות הנוחות שבשימוש בכרטיס האשראי וזאת בכדי לחסוך את העמלות הגבוהות על העסקאות המחויבות במטבע זר. מטעמי ביטחון נוסעים רבים גם עם כרטיס נטען עליו הם מטעינים כסף נוסף.

בחיים כמו בחיים, ייתכנו מקרים לא צפויים בחופשה ואתם עלולים להיות קורבן גניבה או אובדן של ארנקכם ולאבד את כל אמצעי התשלום האלו ובכך למצוא עצמכם ללא כסף במדינה זרה. על פי אומדנים שונים, אחד מכל 10-12 ישראלים חווים אובדן או גניבה של כספם במהלך שהותם בחו"ל.

מקרי גניבה מתרחשים כמעט בכל יעד תיירותי אך המדינות המובילות במספר הגניבות הן ברזיל, איטליה, מקסיקו, צרפת ואנגליה. סכום אובדן או גניבת המזומן נע בין 300 ל-1,000 דולר. נראה שהבעיה העיקרית היא החזקת כל אמצעי התשלום יחדיו במקום אחד כך שבעת מקרה של גניבה או אבדה, הנזק עשוי להיות גדול ובעייתי הרבה יותר, מכיוון שבחו"ל אנו "תקועים" במדינה זרה, ללא גישה לבנק שלנו ולקרובים שלנו בארץ. אם כך, מה עושים?

בנוסף, יש מגוון פתרונות טכנולוגיים בהם אפשר להשתמש כדוגמת כרטיס נטען ו"כסף בענן". אם אינכם רוצים להיסחב עם סכומי כסף גדולים במקרה ואתם עושים טיול אחרי צבא או מטיילים בארה"ב היקרה, שירות "כסף בענן" יכול לתת לכם מענה מצוי

ודאו שיש לכם מספר אמצעי תשלום

לטיול בחו"ל מומלץ תמיד לקחת מספר אמצעי תשלום: מזומן, אשראי או כרטיס נטען, ולא להסתמך רק על כרטיס האשראי – הוא עלול להיגנב, להיחסם, להינזק פיזית, להיאבד או פשוט להגיע לסף המסגרת מרוב שופינג וזאת מבלי לשים לב.

לעולם אל תשימו את כל אמצעי התשלום במקום אחד

במקרה בו אתם נוסעים עם אדם נוסף, מומלץ מאוד לחלק את הכסף בניכם. אם ברצונכם שלא לעשות זאת, פזרו את הכסף במספר מוקדים ולא במקום אחד. אם תשימו את כל כספכם בארנק אחד, ברגע אחד תוכלו לאבד את כל הונכם והטיול ייהרס. כיום, קיימים מגוון פתרונות יצירתיים בהם ניתן לאחסן כסף כמו למשל בכיסוי הטלפון, בתיק המצלמה, בחגורת בטן ייעודית, בכיס פנימי בבגד וכדומה.

בנוסף, יש מגוון פתרונות טכנולוגיים בהם אפשר להשתמש כדוגמת כרטיס נטען ו"כסף בענן". אם אינכם רוצים להיסחב עם סכומי כסף גדולים במקרה ואתם עושים טיול אחרי צבא או מטיילים בארה"ב היקרה, שירות "כסף בענן" יכול לתת לכם מענה מצוין. שירות זה מאפשר לכם להפקיד סכום כסף מסוים בחברה וכאשר אתם בחו"ל ואתם צריכים כסף, כל שעליכם לעשות זה פשוט לגשת לאחד מסניפיה שקרוב אליכם ולמשוך כסף מהסכום אותו הפקדתם כאשר הייתם בארץ. זאת אומרת, תמיד יש לכם אופציה למשוך מזומן בכל מקום בעולם גם ללא כל אמצעי תשלום ועם הרבה פחות הוצאות על עמלות של חיובי האשראי. למעשה, זהו אמצעי שמהווה ביטוח לכסף שלכם. נקודה חשובה נוספת היא שאם לא השתמשתם בכספים אלו (כל הכבוד על ההתאפקות בשופינג) תמיד תוכלו לקבל את יתרת כספכם חזרה בישראל.

בנוסף, קיימות לא מעט אפליקציות ופלטפורמות תשלום המשמשות כמעין ארנק דיגיטלי שתוכלו למצוא בחיפוש מהיר בחנות האפליקציות במכשירכם.

תכננו את התקציב שלכם לאותו היום

מדי בוקר, חשבו כמה כסף אתם צריכים לאותו היום (אין טעם לקחת סכום משמעותי אם מתוכנן יום של טיול רגלי או מוזיאון לעומת יום של קניות) וקחו רק את הסכום אשר סיכמתם עליו. את שאר הכסף תשאירו במזוודה עם מנעול או בכספת במקום בו אתם לנים או מאחסנים את חפציכם.

אם בכל זאת כספכם נגנב

ראשית, יש כמובן לפנות לתחנת המשטרה המקומית ולדווח על כך. לאחר מכן, יש להודיע לחברת הביטוח בה רכשתם ביטוח נסיעות כולל כבודה. אך מה עושים באותו הרגע? כיצד מתניידים? ובכן, אם לא העברתם לעצמכם כסף "לענן" טרם הנסיעה, גם כאן ניתן להיעזר בחברות להעברת כספים ולבקש מהקרובים אליכם שיעבירו לכם כסף דרכן ובכך לקבל מזומנים בתוך דקות בכל מקום בו אתם נמצאים בעולם. מעבר לכך, אנו ממליצים לכם לשמור לעצמכם באנשי הקשר בסלולרי את מספרי הטלפון של שירות הלקוחות של החברות הישראליות להעברת כספים למקרה הצורך.

הכותב הוא מנהל פיתוח עסקי בחברת GMT העוסקת ב"כסף בענן"

download app