fbpx
logo gtm

01.11.2017 מתוך The Marker

זכיינות- הדור הבא

ענקית העברות הכספים הישראלית GMT, ביחד עם חברת MONEYGRAM העולמית מנהלות בישראל רשת ענפה של כ-260 זכיינים שפרוסים כמעט בכל נקודה מדן ועד אילת – איך עובד הקשר הזה? המנכ"ל נועם שלו מנסה להסביר

העולם שבו אנחנו חיים משתנה בקצב מהיר להפליא בעיקר בשל התפתחות הטכנולוגיה שפותחת הזדמנויות גם בתוך ענף העברת כספים  לביצוע העברות מהר יותר, נוח יותר ונגיש הרבה יותר. חברת GMT, חברת העברות הכספים הגדולה בישראל פרוסה ברחבי הארץ באמצעות 260 זכיינים  שהם עסקים עצמאיים בתחום שירותי מטבע, אותם עסקים מקבלים מGMT שירותי העברת כסף לחו"ל ושירותים פיננסיים נוספים אותם הם יכולים להציע ללקוחותיהם.

היתרון מבחינת אותו הזכיין הוא הגדלת נפח התנועה בעסק שלו, הרחבת סל השירותים אותם הוא יכול להציע ללקוחותיו וכמובן עמלות שהוא מקבל עבור שירותי ההעברה. צריך להבין, כאשר מדברים על שוק העברות כספים בישראל מדברים על אלפי פעולות ביום שנעשות על ידי תושבי ישראל, עולים וותיקים, תיירים ועובדים זרים. המטרות של העברות הכספים הן כמובן רבות ובינהן ניתן למנות: העברות משכורות של עובדים זרים, העברות כספים לקרובי משפחה בחו"ל (ילדים בטיול), תשלום עבור שירותים בחו"ל (תיירות, רפואה) והעברות כספים לטובת לימודים של בן או בת המשפחה הנמצאים מעבר לים.

חברת MoneyGram לה שת"פ אסטרטגי עם GMT ביצעה בשנים האחרונות השקעות משמעותיות בטכנולוגיות  דיגיטליות שתורגמו לצמיחה. למרות ש- MoneyGram מרחיבה את המוצרים והשירותים הדיגיטליים שלה, אחד מהבדלי הליבה שלה לעומת חברות בינלאומיות אחרות להעברת כספים הוא רשת הסוכנים הפיזית עם למעלה מ- 350,000 נקודות בלמעלה מ 200 מדינות וטריטוריות בכל רחבי העולם.  

נועם שלו, מנכ"ל GMT מסביר כיצד עובד הקשר בין המטה המרכזי של GMT הנמצא ברמת החייל בתל אביב לבין הסניפים ברחבי הארץ: "לפקידים בסניפים מוענקת גישה למערכת המחשב המתקדמת והמאובטחת של GMT  שבאמצעותה הם מבצעים את ההעברות עבור הלקוחות ומנהלים את החשבונות שלהם מולינו באופן שוטף. כלומר ברגע שמגיע לקוח שרוצה להעביר כספים ליעד כלשהו במדינה אחרת, הפקיד נכנס למערכת של GMT  המותקנת בסניף ומבצע את ההעברה בצורה מיידית דרך המערכת, בתוך דקות הכסף כבר נמצא בצד השני של האוקיינוס – ממתין למשיכה".

מה הפידבקים המקצועיים שמקבלים בGMT מהסניפים השונים?

"מספר הסניפים שלנו ההולך וגדל משנה לשנה מעיד יותר מכל על שביעות רצונם של  הזכיינים מהשירות שהם מקבלים מאיתנו. אנו רואים גם עסקים להמרת מט"ח שעובדים עם שירותי העברות כספים מתחרים עוברים אלינו בגלל טיב השירות שלנו, כלומר בסך הכל אנחנו מאוד מרוצים מהשיטה ומקשר בינינו ובין בעלי הסניפים".

במה השיטה הזו טובה יותר משיטות של גופים מקבילים?

"מדובר אולי בפרמטרים החשובים ביותר עבור הלקוח: המחיר ופריסת השירות בחו"ל. GMT מתמחה ביעדים מסויימים בהם זיהינו ביקוש מוגבר. ליעדים אלו העלות שמשלם השולח נמוכה יותר מאשר בווסטרן יוניון למשל והשירות מהיר יותר. כך, כמובן יחד עם האמינות שלנו והביטחון לעבוד עם חברה גדולה, אנחנו מבטיחים את הנאמנות של הלקוחות וכך  – אין זה חריג לראות אצלנו לקוחות שמבצעים עשרות פעולות העברת כספים בשנה רק בסניפים שלנו. עבורי הקשר עם לקוח הקצה – הוא אחד הדברים החשובים בעבודה, זה קשר שאנחנו מבססים בין השאר בעזרת שירות לקוחות מהיר ויעיל שעובד במגוון גדול של דרכים, עם זה באמצעות האתר שלנו, הטלפון, הווטסאפ או הפייסבוק".

מה היתרונות של חברת GMT?

"בראש ובראשונה הקידמה הטכנולוגית, אנחנו עומדים בחזית החידושים בתחום ובקרוב נשיק שירותים חדשים לשפר את חווית הלקוח. השירות שלנו מותאם במיוחד ללקוחות הקצה, בד בבד עם האמינות וקיצור הזמנים אנחנו בהחלט נמצאים בחזית החברות הפועלות בתחום בישראל".

 בשנים האחרונות החליטה  ממשלת ישראל באמצעות משרד האוצר להתערב באמצעות רגולציה של התחום, כיום, עם התייצבות ענף שירותי המטבע והתבססותו כענף מוביל במשק שמרכז דרכו מחזורי פעילות מהותיים  החליט המחוקק להעלות הילוך וחוקק את חוק הפיקוח על שירותים פיננסים שהחלק הראשון שלו לגבי נותני שירותי אשראי מתרחש ממש בעצם ימים אלו. נועם שלו מספר איך בעצם מתכתבת שיטת הזכיינות  עם דרישות הרגלוציה בכל הקשור להעברות מטבע. "GMT נמצאת בחוד החנית של התעשייה בכל הקשור לציות ומניעת הונאות לקוח. פעילות החברה הינה לפי הסטנדרטים המחמירים ביותר של הרגולציה הישראלית ואף יותר מכך, היות שאנו מפוקחים גם ע"י גופים בינלאומיים הנתונים לנהלי רגולציה קפדניים אף יותר מזו הישראלית".

מה התוכניות של GMT לעתיד בכל הקשור לסניפים חדשים ואיך אתם מעודדים את הסניפים הקיימים?

"ככל שיש ערים וישובים שבהן אין לנו פריסת סניפים, נשמח מאד לצרף שם נקודות נוספות. בישובים בהם יש לנו כבר סניפים אנו מחליטים באופן פרטני אם להוסיף עוד  . לגבי הסניפים הקיימים, GMT מארגנת תחרות שנתית לעידוד הסניפים שבסופה, החזקים שבהם זוכים לתמריץ על עמידה ביעדים כמו כן אנחנו מעניקים פרסים ומתנות לזכיינים ופקידים, מארגנים ארועים חברתיים  ומקיימים מבצעים מתחלפים ללקוחות הקצה".

ניצחון לשני הצדדים

עו"ד עדו מלין, ממשרד זילברברג- מלין, המייעץ לחברתTFC  המפעילה שמונה סניפי העברות כספים ברחבי הארץ ומומחה בייעוץ לנותני שירותי מטבע ולנותני שירותי אשראי, מספר על הקשר בין הסניפים להעברות כספים בבעלות אבי רוזן ובין GMT:

מדובר על מודל של win win, הסניפים מכירים את הלקוחות באופן שוטף, "חיים את השטח" ומצד שני gmt מספקת ל-TFC מערכת מתקדמת ושירות מקצועי לכל תחום העברות הכספים. בצורה זו הסניפים יכולים לספק ללקוחות שירות מהיר, מקצועי ובמחיר משתלם.

מה היתרונות ומה החסרונות של השיטה?

היתרונות הן כמובן התמקצעות בתחום העברות, שירות מהיר, עלויות משתלמות. לגבי חסרונות, אין כמעט כאלה, היות והשירות ש-TFC מקבלת גם עבור לקוחות הקצה, מאוד איכותי ומהיר, כמעט ברמה אישית.

האם הרגולציה בענף תשפיע על הסניפים,  ועל שיטת הזכיינות?

"לדעתי הרגולציה בענף תגביר את שיטת הזכיינות. לאור הדרישה של החוק להחזקת הון עצמי מינימאלי ודרישות מורכבות אחרות, קיומה של מערכת מרכזית מקלה על הסניפים, היות ומדובר בחברה עם נהלים מסודרים המקיימת מערכת ציות גבוהה לשם הבטחת קיום הוראות החוק ע"י הסניפים. יתכן שעם הזמן נראה ממש מיזוגים של סניפים לתוך חברות גדולות".

רונית שנבאי,
download app