fbpx
You are currently viewing הבהלה הסינית נעצרה במדדי ת"א

הבהלה הסינית נעצרה במדדי ת"א

logo gtm

28.01.2020 מתוך ישראל היום

הבהלה הסינית נעצרה במדדי ת"א

מדדי ת"א 35 ו־125 נסגרו בעליות של 0.05% ו־0.12% בהתאמה. בארה"ב: נאסד"ק ו־S&P עלו ב־1%.

בסין: חופשת השנה החדשה הוארכה כדי להתמודד עם המשבר.

יותר משבוע חלף מאז שפרצה מגיפת קורונה, ונראה כי הבורסות בארץ ובעולם מתאוששות מירידות השערים החדות. ת"א 35 ו־125 נסגרו אתמול עם עליות שערים קלות של 0.05 ו־0.12% בהתאמה. מדד ת"א SME60 עלה ב־0.6%. מדובר בעליות קלות, אך הן מהוות שינוי מגמה לאחר ששלשום המדדים השונים צנחו ב־1.6%-1.4%, כשמניות הנפט ירדו ב־2.5%.

בארה"ב, נכון לאתמול בערב, שעון ישראל, לפני סגירת המסחר, רשמו המדדים המרכזיים – דאו־ג'ונס, נאסד"ק ו־S&P – עליות של כ־1% כל אחד, לאחר שנסגרו שלשום בלילה עם ירידות של קרוב ל־2% כל אחד.

הדאו־ג'ונס איבד את כל העליות שצבר מתחילת 2020 וירד אל מתחת ל־29 אלף נקודות. הפוטסי הבריטי, הדאקס הגרמני ומדד הסטוקס האירופי עלו כל אחד בשיעור של קרוב ל־1% – זאת לאחר ירידה של כ־2.7%-2% שלשום. באסיה, הבורסה בהונג קונג תיפתח רק היום, והבורסות שכן נפתחו – בדרום קוריאה, סינגפור ואוסטרליה – רשמו ירידות שערים. בסין, מקור המגיפה, הבורסה תשוב לפעול רק ביום שני הבא, בעקבות הארכת חופשת השנה החדשה במדינה. שער היואן, המטבע המקומי הסיני, רשם פיחות של 1%.

מיכאל טייר, חבר דירקטוריון בחברת GMT המתמחה בהעברה ובהמרת כספים, ולשעבר משנה למנכ"ל בנק ירושלים, מסביר כי ההשלכות התיירותיות יורגשו לא רק בסין אלא בעולם כולו. "סין מחוברת למדינות העולם ולמערב בצורה הדוקה", אומר טייר ל"ישראל היום", "התיירות הסינית העולמית היוצאת והן התיירות הנכנסת הן פוטנציאל להפצת הווירוס, ולכן הן נפגעות באופן משמעותי. זה משפיע בוודאות על התיירות ביתר מדינות אסיה, בעיקר תאילנד, וייטנאם, יפן ואוסטרליה".

גלעד צוויק, 28.01.2020, ישראל היום

download app