fbpx
You are currently viewing לימודים בחו"ל? למה, איפה, וכמה זה עולה?

לימודים בחו"ל? למה, איפה, וכמה זה עולה?

logo gtm

לימודים בחו"ל? למה, איפה, וכמה זה עולה?

מדינת ישראל, קטנה ככל שתהיה, היא בית לתשע אוניברסיטאות, וכמעט פי שלוש מכללות אקדמיות.
אפשר ללמוד כאן כמעט כל מה שתרצו, מלימודי רפואה, לספרות אנגלית, לימודי מזרחנות ועוד.
ובכל זאת כשתתחילו להקליד את המילה 'לימודים' בשורת החיפוש של GOOGLE, האופציה הראשונה להשלמה תהיה "לימודים בחו"ל".

לימודים בחו"ל הם בוודאי האופציה היקרה היותר, בעיקר מאחר שמי שאינו בעל אזרחות זרה ייאלץ לממן בעצמו לא רק את שכ"ל אלא גם את הוצאות המחייה במדינה, זאת כי לרוב – ויזת הסטודנטים אינה מאפשרת עבודה.
כמה זה במספרים? הלמ"ס מצא כי בשנת 2011, למדו בחו"ל 18 אלף סטודנטים מישראל, כמעט 5% מכלל הסטודנטים

אם כך- מדוע בוחרים ישראלים רבים ללמוד בחו"ל?

מקצועות רבים, כמו רפואה למשל, הם בעלי סף קבלה גבוה מאוד בארץ מה שדוחף באופן טבעי את החפצים ללמוד את המקצועות הללו לחפש פתרונות במדינות אחרות. דו"ח של משרד הבריאות משנת 2018 מצא כי מעל 50% מהרופאים המועסקים בארץ קיבלו את הכשרתם בחו"ל.
למרות המגוון וההיצע הרחב של תחומי הלימודים בארץ, העולם בחוץ הוא גדול יותר ומגוון יותר ועדיין יש מקצועות שאינם נלמדים בארץ, או כאלו אשר ההכשרה במוסדות בחו"ל היא יוקרתית יותר.
וכמובן לא נשכח שעבור חלק מהסטודנטים 'הדשא של השכן ירוק יותר', איזה מעצב אופנה לא חלם ללמוד באיטליה, או מתמטיקאית לא חלמה ללמוד באוקספורד שבאנגליה?

לצד היתרונות הבולטים, כמובן שיש גם חסרונות; פרט לעלויות של שכ"ל והמחייה ישנם שני חסרונות בולטים נוספים:
שפת הלימוד – כמעט בכל המקרים ידרשו הסטודנטים ללמוד בשפת המקום,אנגלית איטלקית, רומנית וכו'.
ריחוק גיאוגרפי מהבית – גם בימים בהם הטכנולוגיה מאפשרת לנו להשאר קרובים מתמיד, ריחוק פיזי וגאוגרפי מהמשפחה והחברים יכול להיות קושי של ממש ומקור לתסכול והרגשת בדידות.

אז לאן כולם נוהרים וכמה זה עולה?

איטליה מציעה אפשרויות רבות, ולא רק למתעניינים בלימודים עיצוב ואמנות.
אוניברסיטאות רבות מאפשרות רף קבלה נמוך יותר מבארץ ללימודי רפואה, וטרינריה ותחומי מדעים מדויקים אחרים.
תנאי הקבלה משתנים בהתאם לתחום ולמוסד, ומעבר לתעודת בגרות ופסיכומטרי ישנם מבחני קבלה פרטניים.
עלות שכ"ל שנתי באיטליה יכול להגיע עד 20,000 ש"ח במידה ותבחרו להירשם לאחד מהמוסדות הפרטיים. במוסדות לימוד ציבוריים, מאפשרים לסטודנטים זרים ללמוד בעלות מסובסד של כ- 5600 ש"ח.
ברומניה תוכלו בוודאי לפגוש ישראלים רבים אשר מגיעים ללמוד רפואה או רוקחות, שכן תנאי הקבלה של המוסדות הגבוהים להשכלה הם תעודת בגרות מתורגמת והרשמה במחלקה לסטודנטים זרים; זה הכול.
העלות לשנת לימודים נעה בין 3200$ ל- 7600$.
לימודים בארה"ב, הנחשבת בתחומים רבים כיעד הלימודים הנחשק ביותר, הם כנראה האופציה היקרה ביותר. ארה"ב מציעה מגוון עצום של תחומי לימודים, מוסדות לימוד ומסלולים שונים. שנת לימודים באוניברסיטה יכולה להגיע ל- 140,000 ש"ח.
ואם חסכתם את הכסף, תאלצו לעבור מבחני קבלה כלליים בשפה האנגלית, פרט לתעודת בגרות.

אבל לא רק איך מתקבלים וכמה זה עולה, הן השאלות החשובות; איך מסתדרים בחו"ל עם כסף?

האם צריך לפתוח חשבון בנק או שאפשר להסתדר בלי?
ברוב המקרים סטודנטים ישראליים בחו"ל אינם פותחים חשבון בנק . הבנקים בחו"ל מערימים קשיים על סטודנטים ממדינות זרות לפתוח חשבון אשר ממילא יהיה פעיל רק לתקופת לימודים קצרה ועלויות תפעולו יהיו גבוהות משמעותית מאשר בישראל.
סטודנטים רבים מעדיפים להמשיך ולנהל את חשבון הבנק העיקרי שלהם בישראל ולהישען על העברת כספים לחו"ל מחשבונם ועל עזרה מבני משפחתם.

כאן נכנסת לתמונה חברת GMT, השירותים הפיננסים של GMT מאפשרים לכם מגוון רחב של אפשרויות ודרכים להעביר כסף לחו"ל. התהליך עצמו של העברת כסף מישראל לחו"ל הינו פשוט, מהיר וזמין. ביצוע הפעולה אינו דורש בירוקרטיה ומבוצע תוך מספר דקות. ניתן לקבל את הכספים במזומן, בעשרות אלפי נקודות מוסדרות ברחבי העולם. השירותים הפיננסים של GMT מייתרים את הצורך בפתיחת חשבון בחו"ל כתנאי לקבלת כספים. והעלות? זולה, שקופה וללא אותיות קטנות.
באמצעות GMT ניתן להעביר כספים לתשלום שכר דירה או שכר לימוד ישירות לאוניברסיטה , להצטייד בכרטיס נטען בינ"ל או פשוט לקבל מזומנים בחו"ל.

איך זה עובד?

שירות העברות הכספים של GMT, יאפשר ליקיריכם להעביר לכם כסף לכל נקודה בעולם. את הכסף תוכלו לאסוף במאות אלפי נקודות, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להראות תעודה מזהה וקוד סודי.
גם תשלום שכ"ל ניתן לבצע מראש, בלי לשלם עמלות בנקאיות גבוהות.
עמלת העברה מחשבון הבנק שלכם בישראל לחשבון בנק בחו"ל יכולה להגיע למאות שקלים, ולקחת זמן רב, בעוד ששירותי העברת הכספים של GMT יאפשרו לכם לעשות את זה במחיר משתלם, זזמן קצר וכל זאת בשירות יעיל ואמין עם ליווי אישי ומקצועי לאורך כל התהליך.

download app